Tuesday, November 28, 2006

Alle eendjes zwemmen in het water …


... behalve de eenden in het stadspark. Gisteren fietste ik een stukje door het park en werd de buitenweg versperd door een horde eenden. Ze waren eensgezind uitgebroken en marcheerden naar de straatkant. Misschien willen ze naar het politiebureau, dacht ik. Els en ik zijn er ook al een keertje gaan vragen hoe het nu met de vijver moet.
Naar het schijnt is er niet meteen een oplossing. Het water sijpelt weg als gevolg van de werken aan de hoge snelheidsverbinding.
Hoe moeten de kleine eendjes nu leren zwemmen?, hoorde ik onlangs een dame hardop vragen. De lente is nog ver weg, maar ik vraag het me nu ook elke dag opnieuw af. Zouden de eenden wel eieren gaan leggen? In hun plaats zou ik het niet doen. Uit protest. Maar ik ben nu eenmaal geen eend.

No comments: